(52) 33 01 832 lgdswiecie@op.pl
KONFERENCJA
- Szczegóły
- Super User
- Odsłony: 325
KONFERENCJA
W dniu 07 września 2023 r. w Centrum Czynnej Ochrony Przyrody Wdeckiego Parku Krajobrazowego w Tleniu odbyła się KONFERENCJA pt. „Ograniczenia antropopresji na obszary chronione, promocja obszaru w oparciu o walory przyrodnicze – przy wykorzystaniu istniejących zasobów / produktów lokalnych na bazie Rezerwatu Biosfery Bory Tucholskie”.
Konferencja zorganizowana została w ramach realizowanego projektu współpracy „Człowiek i przyroda w Rezerwacie Biosfery „Bory Tucholskie” przez cztery Lokalne Grupy Działania:
dwie Lokalne Grupy Działania z województwa pomorskiego:
Lokalna Grupa Działania „Stolem”
Lokalna Grupa Działania „Sandry Brdy”
oraz dwie Lokalne Grupy Działania z województwa kujawsko-pomorskiego:
Lokalna Grupa Działania „Gminy Powiatu Świeckiego”
Partnerstwo "Lokalna Grupa Działania Bory Tucholskie"
Otwarcia konferencji dokonał gospodarz Gminy Osie Pan Michał Grabski a uczestników powitał Prezes Zarządu Lokalnej Grupy Działania ,,Gminy Powiatu Świeckiego” Zdzisław Plewa.
Projekt współpracy omówiła Prezes Lokalnej Grupy Działania ,,Sandry Brdy” Grażyna Wera-Malatyńska.
W konferencji wzięli udział przedstawiciele z Urzędu Marszałkowskiego województwa Pomorskiego oraz Kujawsko-Pomorskiego, Dyrektor Parku Narodowego ,,Bory Tucholskie”, Dyrektorzy Parków Krajobrazowych, Starostowie Powiatów obszarów Lokalnych Grup Działania, przedstawiciele: Rady Koordynacyjnej Rezerwatu Biosfery Bory Tucholskie, Nadleśnictw, Lasów Państwowych oraz innych podmiotów.
Środowisko naukowe reprezentowali naukowcy z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, prof. dr hab. Andrzej Nienartowicz i prof. dr hab. Mieczysław Kunz.
Podczas konferencji rolę Parku Narodowego ,,Bory Tucholskie” w zarządzaniu i promocji Rezerwatu Biosfery Bory Tucholskie przedstawił Dyrektor Parku Narodowego ,,Bory Tucholskie” Janusz Kochanowski, natomiast o ochronie obszarów cennych przyrodniczo w kontekście rozwoju usług turystycznych na terenie Wdeckiego Parku Krajobrazowego oraz o szlakach turystycznych i analizie obecnego stanu struktury zarządzania na przykładzie powiatu świeckiego mówił Dyrektor Wdeckiego Parku Krajobrazowego Daniel Siewert. Nie zabrakło tematu sieciowania szlaków turystycznych jako formy kanalizowania ruchu turystycznego który zreferował również Dyrektor Daniel Siewert. Kolejnym tematem były gry terenowe jako przykład nieinwazyjnych metod popularyzacji krajobrazu które przedstawił Kierownik Zaborskiego Parku Krajobrazowego Mariusz Grzempa.
Kierownik Wdzydzkiego Parku Krajobrazowego Andrzej Penk wskazał na problemy dostępności akwenów wodnych i szlaków wodnych, casus Wdzydzkiego Parku Krajobrazowego. Usłyszeliśmy o zagospodarowaniu turystycznym w Leśnych Kompleksach Promocyjnych na przykładzie Nadleśnictwa Osie, które omówił Dawid Warzyński Zastępca Nadleśniczego Nadleśnictwo Osie.
Pan Karol Gutsze przedstawiciel Starostwa Powiatowego w Tucholi zwrócił uwagę na znaczenie Rezerwatu Biosfery dla powiatu tucholskiego.
Następnie prof. dr hab. Mieczysława Kunz przedstawił i omówił działania promocyjne dla Rezerwatu Biosfery Bory Tucholskie, po czym przeprowadził panel dyskusyjny na temat kierunków rozwoju Rezerwatu oraz działań wzmacniających markę regionu. W dyskusji zabierali głos uczestnicy konferencji, miała ona charakter dynamiczny i wskazywała na potrzebę podejmowania kolejnych działań dla Rezerwatu Biosfery Bory Tucholskie.
Projekt współpracy "Człowiek i przyroda w Rezerwacie Biosfery "Bory Tucholskie
- Szczegóły
- Super User
- Odsłony: 6
Projekt współpracy "Człowiek i przyroda w Rezerwacie Biosfery "Bory Tucholskie
Projekt współpracy pn. „Kampania Ruszaj na Kociewie - wzmocnienie marki regionu”.
- Szczegóły
- Super User
- Odsłony: 559
Projekt współpracy pn. „Kampania Ruszaj na Kociewie - wzmocnienie marki regionu”.
Projekt współpracy pn. „Kampania Ruszaj na Kociewie - wzmocnienie marki regionu” (o akronimie KRNKWMR)realizowany jest w ramach poddziałania 19.3 „Przygotowanie
i realizacja działań w zakresie współpracy z lokalną grupą działania” w ramach działania „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” objętegoProgramem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 w zakresie: promowanie obszaru objętego LSR, w tym produktów lub usług lokalnych oraz lokalnej społeczności.
Instytucja Zarządzająca PROW 2014-2020 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Partnerzy operacji:
Lokalna Grupa Działania „Chata Kociewia”
Lokalna Grupa Działania „Wstęga Kociewia”
Lokalna Grupa Działania „Gminy Powiatu Świeckiego:
Cel operacji:
Umożliwienie wzrostu rozpoznawalności marki KOCIEWIE - marki uporządkowanej i świadomie zarządzanej. Umożliwienie zwiększenia liczby osób poinformowanych o walorach przyrodniczych, krajoznawczych, miejsc historycznych, architektury, kultury regionu, turystycznych; zwiększenia znaczenia turystyki kulturowej i aktywnej, poprzez realizację zakresu rzeczowego, w terminie do złożenia wniosku o płatność końcową
Przewidywane wskaźniki operacji:
1. Liczba szkoleń: 2 szt.
2. Liczba osób przeszkolonych: 30 osoby
3. Liczba wydarzeń / imprez: 7 szt.
4. Liczba wyświetleń odbiorców w ciągu 6 miesięcy od publikacji klipu w kanałach w mediach społecznościowych (łącznie na Facebooku i YouTube): 500 000 wyświetleń
5. Liczba odsłon w ciągu 6 miesięcy od startu strony internetowej: 360 000 odsłon
Zakres merytoryczny kampanii oraz harmonogram działań został opracowany przy współudziale Lokalnej Organizacji Turystycznej KOCIEWIE.
W ramach operacji zaplanowano szereg działań wpływających na wzmocnienie marki Kociewia:
1) szkolenia i warsztaty
· organizacja dwóch szkoleń w temacie „Marketing online i nowe media w turystyce” przeznaczonych dla przedstawicieli jednostek samorządów terytorialnych oraz branży turystycznej z terenu Kociewia (min. 30 osób),
· wypracowanie założeń kampanii marketingowo-promocyjnej Kociewia w nowych mediach na sezon 2023.
2) klip promocyjny
· opracowanie koncepcji kreatywnej, adaptacja autorskiego scenariusza i produkcja klipu promocyjnego o Kociewiu. Celem klipu promocyjnego jest promocja regionu Kociewie oraz jego najważniejszych atrakcji,
· promocja klipu poprzez wypracowanie zasięgu min. 2 mln odbiorców w ciągu 6 miesięcy od publikacji klipu w kanałach w mediach społecznościowych (łącznie na Facebooku i YouTubie) oraz wypracowanie łącznie wyświetleń min. 500 tys. odbiorców w ciągu 6 miesięcy od publikacji klipu w kanałach w mediach społecznościowych (łącznie na Facebooku i YouTubie).
3) social media i promocja internetowa
· realizowanie i obsługa akcji promocyjnych oraz konkursów w mediach społecznościowych,
· realizacja kampanii Facebook Ads oraz ich analiza i optymalizacja,
· przeprowadzenie kampanie reklamowej poprzez linki sponsorowane poprzez Google Adwords,
· prowadzenie profili społecznościowych regionu przez czas trwania kampanii promocyjnej.
4) promocyjna strona www
· zaprojektowanie, wykonanie, uruchomienie oraz wdrożenie nowego regionalnego serwisu turystycznego, a także zapewnienie usług hostingowych (zakup przestrzeni serwerowej),
· regionalny portal turystyczny (www.kociewie.travel) będzie źródłem rzetelnych i aktualnych informacji turystycznych o Kociewiu. Znajdą się tam opisy atrakcji turystycznych, praktyczne informacje o regionie, zapowiedzi imprez kulturalnych, sportowych i rekreacyjnych, oferty wypoczynku, a także miejsca zakwaterowania (pensjonaty, hotele, domki, kwatery prywatne, ośrodki wczasowe, ośrodki wypoczynkowe, apartamenty czy gospodarstwa agroturystyczne).
5) publikacje
· mapa turystyczno-krajoznawczą w skali 1:100 000, która pozwoli na wydruk całego obszaru Kociewia w formacie zbliżonym do B1. Na awersie znajdzie się rysunek kartograficzny (wody, lasy, drogi, obszary zabudowane) z zaznaczeniem istotnych elementów krajobrazu turystycznego (noclegi, restauracje, atrakcje turystyczne, szlaki turystyczne, ciekawostki). Na rewersie opisy krajoznawcze wybranych elementów oraz zdjęcia,
· magazyn KOCIEWIE strefy czasu wolnego: tytuł pozycji nawiązuje do hasła, które powstało w ramach prac nad strategią rozwoju marki turystycznej Kociewiaw roku 2019. Publikacja to ekskluzywne w formie wydawnictwo zawierająca informacje o atrakcjach turystycznych, przegląd informacji o kulturze regionalnej, kuchni, a także propozycje miejsc do odwiedzenia. Wyróżnikiem jest to, że poszczególne artykuły stworzone zostaną przez zaproszone do współautorstwa osoby: blogerów, regionalistów, specjalistów z danej dziedziny. Cechą wyróżniającą są ciekawe fotografie udostępnione w większości przez osoby współtworzące zawartość magazynu oraz atrakcyjny format A4.
6) gadżety
· wykonanie wraz z ologowaniem gadżetów reklamowych, które stanowią jeden z elementów kampanii,
· gadżety będą rozdawane w czasie promocji prowadzonej w sposób bezpośredni wśród turystów, mają być zachętą do spędzania czasu na świeżym powietrzu, najlepiej w sposób aktywny.
7) wyprawy blogerskie
· promocja regionu Kociewie w formie realizacji wizyty studyjnej przez blogerów turystycznych (do współpracy zaproszono czterech niezależnych twórców),
· przygotowanie pisemnej i fotograficznej relacji z zrealizowanej wizyty na autorskim blogu oraz w mediach społecznościowych.
8) wyjazdy promocyjne
· organizacja wyjazdów promocyjnych pojazdem specjalnym (kamper),
· akcje zostaną przeprowadzone w: Sopocie, Gdańsku, Bydgoszczy, Toruniu, Warszawie, Łodzi i Chorzowie,
· eventy oparte będą o zachęcaniu mieszkańców wytypowanych miast do odwiedzenia Kociewia poprzez bezpośredni kontakt oraz dystrybucję materiałów promocyjnych oraz gadżetów przygotowanych w ramach pozostałych elementów kampanii. Akcje zostaną przeprowadzone w wybrane dni w maju i czerwcu 2022.
9) zarządzanie projektem
· z uwagi na specyfikę operacji - konieczność znajomości branży związanej z obsługą ruchu turystycznego, zarządzanie projektem zostanie zlecone podmiotowi zewnętrznemu.
II wystawa Kociewia w Bawarii
- Szczegóły
- Odsłony: 1516
Kociewie w Utting am Ammersee
W dniach 19-20 października 2019 r. odbyła się druga wystawa promująca region Kociewia w Bawarii w Ammersee. Tym razem gościliśmy w Utting am Ammersee. W uroczystym otwarciu wystawy wzięli udział mi.n przedstawiciele władz lokalnych burmistrze gmin LAG-Ammersee Werner Grünbauer (Pähl, przewodniczący LAG Ammersee), Josef Lutzenberger (Utting) i Ferdinand Holzer (Egling an der Paar), przedstawiciele Lokalnej Grupy Działania Ammersee, zaproszeni goście oraz delegacja z trzech Lokalnych Grup Działania z Kociewia ("Gminy Powiatu Świeckiego", "Wstęga Kociewia" i "Chata Kociewia" w tym Mirosław Murzydło ( członek zarządu LGD "Wstęga Kociewia" i wójt Gminy Subkowy) Andrzej Kowalski (Przewodniczący Rady LGD "Gminy Powoatu Świeckiego").
Spotkanie było okazją do promocji Kociewia na teranie naszych partnerów LAG Ammersee w Bawari, możliwością porozmawiania z przedstawicielami LAG Ammersee i podmiotami działającymi na obszarze Ammersee. Wernisaż połączony był z degustacją lokalnych produktów obszaru Kociewia i Bawarii. Podczas wystawy zaprezentowano 30 zdjęć Kociewia na ekspozytorach oraz prezentację multimedialną z 90 zdjęciami z obszaru Kociewia.
Serdecznie dziękujemy wszystkim zaangażowanym w przygotowanie wystaw na terenie Bawarii w tym p. Klausowi Horney z zespołem z LAG Ammersee (https://lagammersee.de/) za ogromne zaangażowanie we wspólną promocję naszych regionów Kociewia i Ammersee, Stowarzyszeniu Kulturlandschaft-Ammersee eV (http://kulturlandschaften.eu/index.php/polen-kociewie) oraz Lokalnej Organizacji Turystycznej Kociewie za profesjonalne przygotowanie ulotki informacyjnej do prezentowanych podczas wystawy zdjęć.
Wszystkie zdjęcia prezentowane podczas wystawy można zobaczyć na stronie http://www.ammersee.kociewie.eu/.
Wystawa odbyła się w ramach Międzynarodowego projektu współpracy "Promowanie obszaru objętego strategiami rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność w ramach współpracy międzynarodowej" mającego na celu zwiększenie rozpoznawalności obszarów objętych LSR poprzez wzajemną promocję walorów turystycznych obszarów lokalnych grup" "Chata Kociewia", "Wstęga Kociewia", "Gminy Powiatu Świeckiego" oraz LAG Ammersee z Bawarii poprzez zorganizowanie wystaw fotograficznych ukazujących walory turystyczne i gospodarcze Kociewia i Ammersee oraz integrację podmiotów z branży turystycznej, aktywnego wypoczynku i wytwórców produktów lokalnych. Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
Za dwa tygodnie wystawa będzie prezentowana w kolejnych miejscach m.in w Egling an der Paar , będziemy zamieszczać informacje na bieżąco.
- start
- Poprzedni artykuł
- 1
- 2
- 3
- 4
- Następny artykuł
- koniec